Designul vestimentar, cu limite sau fara?


Prezentarile de moda sunt facute pentru a fi, pe langa o expunere a noilor tendinte si o sursa de inspiratie artistica. De altfel, daca aruncam o privire podiumurilor din intreaga lume, cu siguranta ne vom opri in loc, vom privi insistent si ne vom minuna de ceea ce ni se arata in fata ochilor, mai mult sau mai putini critici.
Designul vestimentar este inspiratie, inovatie, creativitate si arta. Designerii sunt creatori de frumos, de ce nu, creatorii unei altfel de arta. Numele designerului este ├«ndeaproape legat de valoare; de fapt “semnatura” aduce valorea artistica a articolului vestimentar. Situatia actuala in industria modei a determinat serios sistemul traditional al designului de moda. Moda apare ca expresie a gandurilor, sentimentelor si credintelor designerului. Intelesul modei insa, nu este in totalitate produsul intentiilor creatorilor de moda. Semnificatiile pot fi create de catre cei care le poarta sau de catre privitori. Semnificatia hainelor vine chiar din haina insasi. Reiese din culoare, din textura materialului sau din forma.



Moda nu este facuta pentru a fi purtata de toata lumea si de multe ori moda nu este facuta pentru a fi purtata. De aceea uneori vedem creatii "ciudate", care fara un simt artistic cat de cat dezvoltat, nu pot fi percepute si asimilate. Asa cum am vazut, hainele sunt reprezentari exterioare ale unor ganduri si idei, concretizate prin tesaturi.
In concluzie, daca stabilim ca moda este o forma de arta, putem sa raspundem intrebarii din titlu.
Moda nu are limite, in conditiile in care artei nu i se pot defini barierele.

No comments: