Moda - strategie de marketing

Moda a fost dintotdeauna dorinta de creatie, inspiratia de moment din care s-au nascut ulterior obiecte care sa acopere in primul rand, goliciunea spiritului si apoi pe cea a trupului. Designeri celebri ca regretatul Yves Saint Laurent au incercat si reusit nespus de bine, sa creeze pentru suflet, pentru nevoile venite din interiorul fiintei umane. Intr-adevar, trupul si spiritul sunt doua entitati care nu pot exista una fara cealalata, spiritul neputand fi fericit daca jumatatea sa nu primeste doza necesara de satisfactie (si ma refer aici la hainele create pentru a-ti face un corp care sa vibreze de pozitiv). 
De ceva timp insa, moda a devenit pentru celebrele case o afacere bazata pe stretegii de marketing foarte puternice, care sa faca din public un cumparator sigur. Nu se mai pune accent pe colectii somptuoase, pe haine pe care le poti purta doar in anumite situatii, si atunci cu mare grija si stil, ci mai degraba se pune accent acum pe vestimentatii pret-a-porter, pentru orice moment. Cred ca, din pacate, era modei si a creatorilor de moda a luat sfarsit dintr-o greseala fatala a lumii in care traim: incercarea comercializarii oricarui produs care ne inconjoara.
A devenit industria modei o afacere si daca da, unde va duce acest lucru? Vor disparea cu timpul creatorii de moda, facand loc unor personaje cu puternice cunostinte de marketing? Eu cred ca da si si chiar astazi ne uitam la incepututl acestui fenomen.

No comments: