Colectia Emporio Armani Underwear, in Debenhams Romania

Incepand cu luna aceasta colectia de lenjerie intima Emporio Armani Underwear va fi gazduita de reprezentantele Debenhams din Bucuresti si Constanta. Colectia designerului Giorgio Armani pentru acest sezon are calitatile care il reprezinta pe el ca si creator de moda: modern si natural. Creator incontestabil de tendinte, Armani se defineste ca designer prin faptul ca el isi urmareste mai mult stillul si viziunea personala decat cerintele modei, creatiile sale fiind intotdeauna multivalente, care se adreaseaza tuturor tipurilor de femei si barbati.
Intr-unul din interviurile referitoare la noua colectie, celebrul designer declara: "In calatoria creativa, ma straduiesc sa nu creez un stereotip de femeie sau barbat, central in munca mea, pentru a arata ca creatiile mele nu se bazeaza pe un model abstract. Am ramas fidel acestui principiu in timpul pregatirii colectiei Emporio Armani Underwear, pe care am creat-o pentru a se potrivi unui spectru variat de femei, care incadreaza forme si personalitati diferite si intrigante."



Astfel, el a ales pentru imaginea campaniei de promovare pe David si Victoria Beckham, doua iconuri ale lumii in care traim astazi, doua personalitati atat de cunoscute in intreaga lume, care indeplinesc cu succes mai multe roluri.
Colectiile pot fi vazute si cumparate din magazinele Debenhams, in Mall Vitan si Plaza Romania.

Designul vestimentar, cu limite sau fara?


Prezentarile de moda sunt facute pentru a fi, pe langa o expunere a noilor tendinte si o sursa de inspiratie artistica. De altfel, daca aruncam o privire podiumurilor din intreaga lume, cu siguranta ne vom opri in loc, vom privi insistent si ne vom minuna de ceea ce ni se arata in fata ochilor, mai mult sau mai putini critici.
Designul vestimentar este inspiratie, inovatie, creativitate si arta. Designerii sunt creatori de frumos, de ce nu, creatorii unei altfel de arta. Numele designerului este îndeaproape legat de valoare; de fapt “semnatura” aduce valorea artistica a articolului vestimentar. Situatia actuala in industria modei a determinat serios sistemul traditional al designului de moda. Moda apare ca expresie a gandurilor, sentimentelor si credintelor designerului. Intelesul modei insa, nu este in totalitate produsul intentiilor creatorilor de moda. Semnificatiile pot fi create de catre cei care le poarta sau de catre privitori. Semnificatia hainelor vine chiar din haina insasi. Reiese din culoare, din textura materialului sau din forma.



Moda nu este facuta pentru a fi purtata de toata lumea si de multe ori moda nu este facuta pentru a fi purtata. De aceea uneori vedem creatii "ciudate", care fara un simt artistic cat de cat dezvoltat, nu pot fi percepute si asimilate. Asa cum am vazut, hainele sunt reprezentari exterioare ale unor ganduri si idei, concretizate prin tesaturi.
In concluzie, daca stabilim ca moda este o forma de arta, putem sa raspundem intrebarii din titlu.
Moda nu are limite, in conditiile in care artei nu i se pot defini barierele.

Roua Muntilor - Pur Style

Asa cum spuneam intr-una din insemnarile mele, a fi la moda nu inseamna numai a purta haine create de cei mai in voga designeri ai momentului. A fi la moda inseamna mult mai mult, inseamna sa fii in tendinte cu absolut tot ce te poate scoate in evidenta. Acest lucru imi este confirmat de ultima campanie de imagine a marcii de apa minerala Roua din brandul PepsiAmericas.



Pornind de la infatisarea ambalajului apei Roua, un ambalaj care prin forma si cromatism este mult diferit de ceea ce inseamna produsul de apa la noi in tara, s-a ajuns la o asociere, daca nu indrazneata, inovativa de a vinde produsul facandu-se referire la o alta categorie sociala decat cea obisnuita, si anume cea a artistilor. Asocierea marcii cu trei nume importante de designeri, Catalin Botezatu, Mihai Albu si Kristina Dragomir, creeaza un nou suflu de inspiratie si de stil si face produsul unul sofisticat. 



Rochia creata de Catalin Botezatu, o tinuta care abunda in rafinament si eleganta, perechea de pantofi Mihai Albu ce transmite ideea de avangarda si stil si palaria Kristinei Dragomir, ce inspira un aer sofisticat cu accente urbanistice, sunt toate rezultatul noului design si slogan: Roua Muntilor - Pur Style.

Va fi o vara incendiara!

Asa cum se anunta prognoza meteo, vara aceasta va fi una foarte fierbinte, atat la propriu cat si la figurat.
Pe marile podiumuri s-a dat startul la culoare, s-au deschis topogane usiase ca niste curcubee, pe care daca doar le atingi iti transforma pe loc intreaga garderoba si noul "summer look".

Culori vii
Prezentarile de primavara au fost pline de culoare, de umbre de galben, rosu, albastru, verde, roz, portocaliu. La John Galliano modelele au fost machiate cu farduri foarte colorate, in ton cu tinutele la fel de puternice accesorizate cu peruci uriase, inspirate de tema garzilor roiale britanice. Gucci a dat timpul inapoi creind niste tinute retro minunate, cu sacouri si pantaloni chino din materiale colorate, care impreuna formau combinatia perfecta de chic si funky.


John Galiano

Zeite Grecesti
Forme asimetrice pentru camasi si rochii care pot fi purtate in orice moment al zilei. Frumusetea greceasca este un punct forte al acestui sezon. Aproape toti designerii, Valentino, Galliano, Dona Karran au optat pentru lookul de zeita. Sandalele gladiator sunt din nou un must have al verii, indiferent daca sunt cu talpa joasa sau cu toc.


Donna Karan

Safari Savanna
Alb si culori neutre, accesorii din lemn, sandale cu talpa joasa si bratari supradimenzionate iti vor crea un look captivant. Ralph Lauren, Gucci si Louis Vuitton folosesc in acest sens culori de pamant kaki, crem, olive, alb si imprimeuri animale care accesorizate cu bratari sau margele din lemn creeaza un look de jungla.


Louis Vuitton

Flori
Vara acesta florile infloresc oriunde intorci privirea. Romantic sau Russian-folk sunt stiluri perfecte pentru a sarbatori anotimpul de vara.



Cute si incretituri
Pentru fuste si pantaloni ai o mare varietate de forme si modele din care sa alegi. Se poarta pantalonii harem, forme de balon, cu talie foarte inalta, incretiti ca cei de la Chloe, Marc Jacobs si Stella McCartney.


Marc Jacobs

Accesoriile
trebuie sa fie palarii supradimensionale, bentite de pus in par, esarfe tot pentru par si clame cat mai multe, bijuterii vintage, uriase, retro, folk-etnic, curele si ochelari mari si genti la fel de mari.

Stilul Sarah Jessica Parker


Pe Sarah Jessica Parker toata lumea o cunoaste din filmul serial care a si facut-o celebra, "Totul despre sex", pentru care a castigat de altfel cateva premii remarcabile. Prin personajul  interpretat de ea, Carrie Bradshaw, actrita a putut sa-si etaleze bunul gust in materie de vestimentatie si sa devina, nu fara un motiv bine intemeiat, un fashion icon al zilelor noastre. Ea insasi are o linie de haine in cadrul lantului american de magazine Steve & Barry's, numita Bitten. SJP, asa cum se mai face referire la ea , nu a lasat o amprenta de stil vestimentar numai in filmul care a consacrat-o. Ea este de asemenea foarte cunoscuta pe covorul rosu ca fiind o surpriza pe care toti abia asteapta sa o fotografieze. In anul 2000 a fost gazda MTV Movie Awards unde a schimbat nici mai mult nici mai putin de 15 tinute. 

Sarah Jessica Parker este o dovada de rafinament, stil, indrazneala, imaginatie toate acestea la un loc dand nastere la un icon in lumea modei, pe care toata lumea il urmareste si pe care toata lumea vrea sa il copieze pentru ca arata senzational. Cu siguranta nu e singura care face parte din aceasta categorie de vedete care stiu cum sa se faca remarcate, dar este una dintre cele care chiar cand nu vorbesc, au ceva de spus.







Moda de club



Moda se face si se poarta in functie de mai multe criterii care sunt de spatiu, de timp, de materiale si de personalitate. Toate acestea coexista si fac din moda ceva pertinent, chiar daca perisabil. Privim lumea din jurul nostru, felul cum stie sa comunice verbal si vestimentar si trebuie sa recunoastem ca, in ciuda unor povesti auzite din popor, haina este cea care te vinde la prima vedere. Asa ca, indiferent de situatie, trebuie sa stii cum sa te faci remarcata printr-o tinuta adecvata stilului tau si momentului in care iti incolacesti in jurul gatului siragul de perle lasat mostenire de strabunica ta.

Unde ne petrecem cel mai mult timp din timpul nostru? Acasa, la serviciu, pe strada, in cafenele, biblioteci, cinema-uri, cluburi? Stim cum sa ne imbracam indiferent de ocazie? Iata intrebarea pe care o pun eu astazi, intrebare la care nu pot sa dau un raspuns exact, dar care a inceput incet dar sigur si la noi in tara sa capete o forma conturata spre DA.

Am vazut ca strada este podiumul cel mai lung si cel mai important, dar sa nu le uitam pe celalalte la care ajungem mergand pe el. De exemplu, sa nu uitam ca si atunci cand mergi sa te deconectezi prin dans sau pur si simplu sa bei un cocktail super colorat intr-un club trebuie sa stii cum sa te etalezi. Si cred ca se poate vorbi astazi la fel de bine si despre moda de club, moda care iti permite sa abordezi tinute mult mai indraznete decat cele de strada. Chic, retro, funky, vintage, hippie, sexy, toate sunt categorii de tinute pe care poti sa le adopti intr-o noapte tumultoasa de club.

Multumesc
tilllate!











The perfect wedding dress!

O foarte buna prietena se marita peste doua saptamani. Evident ca nu mai are nevoie de sfaturi in ceea ce priveste modelul pentru rochia de mireasa pentru ca deja a cumparat-o. Ce frumos!!! Nu? Care dintre noi nu viseaza la rochia perfecta pentru o seara magica?

Dar daca ea are deja o rochie si o seara frumoasa, unde scrie ca noua ne este interzis sa visam? Am ales cateva modele de rochii de mireasa la care eu momentan doar am voie sa visez, dar care sunt sigura ca la momentul potrivit m-ar face cea mai frumoasa din lume.

PS. Ordinea lor este aleatorie, dar trebuie sa recunosc ca prima dintre ele mi se pare foarte chic iar ultima foarte provocatoare.





















Runway Project

"Runaway Project" este un concurs care are ca loc de provenienta New York-ul si este destinat proaspetilor designeri vestimentari care nu au avut oportunitatea sa se afirme, dar carora, prin intermediul acestui proiect de televiziune, li se poate descoperi talentul. Compus ca un reality show, "Project Runway" a avut startul cu primul sezon in decembrie 2004 ajungand astazi la sezonul numarul 6 care va fi difuzat in vara acestui an. Emisiunea are ca gazda celebrul model Heidi Klum, din juriu facand parte si Tim Gunn - consultant de moda, Michael Kors - designer vestimentar si Nina Garcia - redactor-sef pentru revista "Elle". 
Asa cum spuneam, concursul este dedicat noilor designeri, fiind pentru ei o provocare, atat din perspectiva timpului pus la dispozitie pentru a crea haine, cat si din perspectiva materialelor sau a temelor care le sunt impuse. Sa nu uit si de buget care este de asemenea unul destul de mic in comparatie cu creatiile vestimentare pe care concurentii trebuie sa le faca.
Trebuie sa recunosc ca am urmarit multa vreme aceasta emisiune, cu interes si curiozitate, pentru ca am putut vedea aici designeri cu adevarat talentati care merita sa ajunga mai departe, de ce nu pe marile scene ale lumii fashion.

    
Ideea unui astfel de show tv eu o consider una de mare creativitate, pentru ca reuneste atat inventivitate, proximitate si divertisment, calitati pe care trebuie sa le indeplineasca un spectacol de televiziune de succes, care de altfel "Runway Project" si este. Vreau sa aplaud in primul rand ideea acestui show si in al doilea rand vreau sa aplaud creatiile designerilor pe care eu i-am urmarit de-a lungul catorva sezoane si a caror haine le-am putut vedea dintr-o intamplare expuse in vitrina unui mare magazin din New York. Amazing!

Moda ca forma de comunicare - partea I

Comunicarea a fost definită de-a lungul timpului în nenumărate feluri; de fapt, în cercetările de comunicare de astăzi, un subiect defineşte ceea ce este comunicarea. O vedere de ansamblu arată comunicarea ivindu-se atunci când un organism răspunde unui stimul care este la un anumit nivel, simbolic. Limbajul poate fi determinat ca fiind un sistem de comunicare prin semnale, în cadrul unei limbi sau în afara ei. În privinţa naturii limbajului, doctrinele cele mai rezistente au fost cele care, după modelul lui Aristotel, au văzut în limbaj un instrument de comunicare menit să informeze asupra stărilor lumii.

Ca vorbitori ai unei limbi suntem în acelaşi timp “producători” şi “consumatori” ai acesteia. Într-un sens, acesta este şi cazul codului vestimentar, “limbajul” vestimentaţiei: ne îmbrăcăm într-un anumit fel şi astfel trimitem mesaje către alţii; percepem cum alţii sunt îmbrăcaţi şi astfel primim mesaje de la ei. Dar nu există nici o diferenţă: nu suntem noi cei care producem semnele. Folosim semne prefabricate şi chiar când le producem noi înşine tindem să urmăm un model prestabilit. Ca rezultat, codul vestimentar nu se schimbă în aceeaşi măsură ca limbajul propriu-zis. Limbajele naturale evoluează, iar evoluţia lor nu poate fi controlată. Codul vestimentar, pe de altă parte nu evoluează. Se schimbă. Se schimbă în fiecare an prin decizii unilaterale ale unui mic grup de experţi format din designeri, manufacturieri, editori ai revistelor de modă, “grupul modei”, aşa cum îl numea Roland Barthes. Şi se schimbă nu numai în conţinut dar şi în înţeles. Un obiect vestimentar care anul trecut era “casual”, anul acesta ar putea fi “out of fashion”. La fel, unul care anul trecut era “romantic”, anul acesta ar putea fi “matur”. Moda şi vestimentaţia sunt acceptate ca forme ale limbajului nonverbal, nu implică cuvinte scrise sau vorbite.


Îmbrăcămintea, în măsura în care este rezultatul unei alegeri personale, ogindeşte personalitatea individului, este un fel de extensie a eului şi, în acest context, comunică informaţii despre acesta. Ea poate afecta chiar comportamentul nostru general sau al celor din jur. Îmbrăcămintea se poate folosi pentru a crea un rol. Aceasta poate marca statutul social real sau pretins. Ca regulă generală, ţinuta conservatoare şi protocolară în stil occidental nu ridică probleme nicăieri în lume. Ţinuta de afaceri standard, este practic obligatorie şi în mediile de afaceri din Europa Occidentală şi S.U.A. În cultura asiatică, în particular, în China şi Japonia, costumul şi cravata sunt austere şi de culoare închisă. În unele ţări islamice, bărbaţilor le este interzis să poarte pantaloni scurţi. Pe plajele Libanului, destule femei din lumea arabă intră şi în mare fără să se dezbrace.

Comunicarea prin ceea ce se numeste moda este la fel de vasta si complexa ca insasi definitia si conceptul de moda. Trebuie intelesi toti parametrii in functie de cultura sau de deschiderea la care ne raportam. Altfel riscam sa ne formam idei si pareri preconcepute despre ceea ce s-a dorit sa ni se comunice.